ЮРИДИЧНІ ПОСЛУГИ

Аналіз маркування, інструкцій, рекламних і промо матеріалів на предмет відповідності вимогам законодавства

Ринок товарів для здоров’я (медичних виробів, лікарських засобів, косметики, харчових добавок і т.д.) відноситься до найбільш зарегульованих ринків.

Невідповідність маркування, упаковки та рекламних матеріалів з чинним законодавством України підвищує ризики санкцій з боку державних контролюючих і антимонопольних органів.

Реалізуючі компанії не завжди беруть до уваги, що маркування продукції та рекламні матеріали, серед іншого наповнення, повинні містити обов’язкову інформацію та враховувати деякі обмеження.

До обов’язкової інформації відноситься (в залежності від категорії продуктів):

  • номера і дати документів, які дають право реалізації продуктів на ринку;
  • обов’язкові символів і знаків відповідності;
  • позначення об’єктів права інтелектуальної власності;
  • дата виготовлення або термін придатності;
  • інформація про авторизованих представників та імпортерів.

Обмеження і вимоги можуть стосуватися (в залежності від категорії продуктів):

  • показань до застосування товару;
  • розмірів: шрифтів, символів і знаків;
  • локальних мовних вимог;
  • одиниць виміру;
  • порівняльних характеристик з конкурентними товарами;
  • попереджувальної інформації для споживача.

Невірне значення або викладення інформації може спричинити небажані для рекламодавця наслідки.

Наприклад:

Найбільш частою причиною санкцій органів ринкового нагляду за зверненням медичних виробів, є зовсім не якість самого виробу, а невідповідність маркування продукту вимогам технічних регламентів і галузевих стандартів.

Найбільш поширеною формою недобросовісної реклами у сфері обігу товарів для здоров’я, є поширення інформації, що вводить в оману.

Закон України від 07.06.1996 р № 236/96-ВР «Про захист від недобросовісної конкуренції», в ст. 15-1 визначає, що поширенням інформації, що вводить в оману, є повідомлення суб’єктом господарювання, безпосередньо або через іншу особу, одній, кільком особам або невизначеному колу осіб, у тому числі в рекламі, неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) чи реалізації (продажу, поставки, використання, надання) ​​товарів, робіт, послуг цього підприємства.

У той же час, законодавчі та нормативні акти про рекламу товарів для здоров’я не містять:

– чітких критеріїв оцінки інформації в рекламі, яка вводить в оману;

– критеріїв оцінки неточності, недостовірності, двозначності інформації в рекламі;

– уніфікованих правил професійної етики (кодексу) на фармацевтичному і медичному ринку.

Згадані недоліки українського законодавства призводять до санкцій Антимонопольного комітету України (АМКУ) при проведенні перевірок оперують на ринку компаній, щодо правильності поширення суб’єктами господарювання інформації (реклами), і поширення інформації, яка вводить в оману. А з огляду на відсутність нормативних актів, що визначають єдині і чіткі критерії оцінки рекламної інформації, уберегтися від санкцій з боку АМКУ суб’єктам господарювання надзвичайно складно.

З метою зниження ризиків порушення прав третіх осіб і наступних санкцій з боку державних регуляторів, при розробці рекламних та промоційних матеріалів, фахівці компанії «Архімед» проводять юридичний аналіз на предмет відповідності вимогам:

  • Закону України «Про рекламу»;
  • Закону України «Про захист прав споживачів»;
  • Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»;
  • Закону України «Про ринковий нагляд»;
  • Закону України «Про ліки»;
  • Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції»
  • Закону України «Про основні засади і вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»
  • Технічних регламентів для медичних виробів;

та інших суміжних нормативно-правових актів.

Метою даної послуги є захист інтересів наших клієнтів, як рекламодавців, від передбаченої законом відповідальності за наявність невідповідною і недобросовісної рекламної інформації в рекламних і промоційних матеріалах.

Компанія «Архімед» має необхідні компетенції і великий досвід у супроводі як процесу підготовки рекламної інформації, так і її використання.

Також, будемо раді допомогти вам в:

  • аналізі і супроводі договорів з медіа, рекламно-інформаційними креативними агентствами;
  • організації участі в спеціалізованих виставках;
  • розробці програм створення / збільшення лояльності рекомендують експертів (лікарів, фармацевтів, лідерів думок);
  • проведення промо-акцій в аптеках, семплінг, мерчандайзинг, освітніх та інформаційних програм для провізорів;
  • організації професійних заходів для лікарів, фармацевтів, косметологів та інших стекхолдерів;
  • проведення семінарів і тренінгів для співробітників компаній розповсюджувачів (дистриб’юторів).

 

Більш детальну консультацію можна отримати, написавши нам короткий запит або зателефонувавши за номером, вказаним нижче.